وبلاگ روستای باسفر

وبلاگی جهت آشنایی با روستای باسفر

وبلاگی جهت آشنایی با روستای باسفر

درباره روستای باسفر

دوشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۲۸ ب.ظ

باسفر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان رشتخوار در استان خراسان رضوی ایران است.

دهستان باسفر در بین دو شهرستان رشتخوار و تربت حیدریه واقع شده و بنا بر تقسیمات کشوری در حوزه استحفاظی شهرستان رشتخوار قرار دارد.باسفر به علت قرار گرفتن در مسیر جاده بین‌المللی ؛ و از لحاظ جغرافیای مخروطه افکنه بودن آن منطقه ای استراتژیکی محسوب می شود .. با رشد جمعیت و قابلیت های آن قرار است که دهستان باسفر به بخش ارتقا پیدا کند و به این منظور دوسال پیش (1390) زمینی توسط مردم خریداری شد ولی به علت کم کاری مسولین باسفر هنوز این امر تحقق پیدا نکرده است. جمعیت این دهستان طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن ایران در سال 1385 جمعیت آن بالغ بر 4000 جمعیت بود که طی این چند سال به تعداد آن بسیار افزوده شده است.

  • اقتصاد: اقتصاد در دهستان باسفر بر دامداری و کشاورزی و به صورت جزئی صنایع دستی متمرکز است و مهمترین درآمد مردم از این طریق حاصل می شود ..
  • دغدغه اقتصاد: دهستان باسفر یکی از جوانترین جمعیت منطقه رشتخوار را در خود جای داده است و همواره اشتغال مهمترین دغدغه ای این نیروی جوان است که متأسفانه به خاطر عدم حمایت مسولان چه در بخش کشاورزی و دامداری و چه در دیگر طرح های اقتصادی این نیروهای جوان به کارهای کاذب روی آورده و از مهمترین قابلیت ها و پتانسل دهستان باسفر محروم هستند. در سال اخیر به علت کم شدن آب چاهای کشاورزی مردم با بودجه خود مجبور به عوض کردن محصولات سنتی شده و کشت های زود بازده ( صیفی جات )را در برنامه های خود قرار داده اند. جوانان باسفر در مورد اشتغال بیشترین گلایه را از جهاد کشاورزی و اداره ترویج دارند زیرا معتقدند که وجود این نهادها در این منطقه تشریفاتی است و هیچ حمایتی از آنها نمی‌شود.

باسفر
اطلاعات کلی
کشور  ایران
استان خراسان رضوی
شهرستان رشتخوار
بخش بخش مرکزی
دهستان آستانه
مردم
جمعیت ۳٬۵۵۳ نفر
اطلاعات روستایی
پیش‌شمارهٔ تلفن 051-5632
منبع خبر:ویکی پدیا

نظرات  (۲)

سلام میه خودتون معرفی کنین که نویسنده چه برگواری است
۱۴ دی ۹۵ ، ۱۸:۵۰ فرشته رستمی
سلام من در مورد شهدای باسفره اطلاعات میخوام  همچون شهیذ احمد ندافی-رمضانی -یاوری-اشرفی و...

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی