وبلاگ روستای باسفر

وبلاگی جهت آشنایی با روستای باسفر

وبلاگی جهت آشنایی با روستای باسفر

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

تصویر حسینیه بازسازی شده باسفر

حسینه باسفر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۴ ، ۱۰:۳۰
همشهری سلام

با سلام و درود فراوان 

به وبلاگ روستای باسفر خوش آمدید.

هدف از ایجاد این وبلاگ معرفی بیشتر روستای باسفر و فعالیت انجام شده و در حال انجام در این روستا می باشد.

امیداوریم اوقات خوبی رو در این وبلاگ سپری کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۴ ، ۱۹:۴۷
همشهری سلام

باسفر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان رشتخوار در استان خراسان رضوی ایران است.

دهستان باسفر در بین دو شهرستان رشتخوار و تربت حیدریه واقع شده و بنا بر تقسیمات کشوری در حوزه استحفاظی شهرستان رشتخوار قرار دارد.باسفر به علت قرار گرفتن در مسیر جاده بین‌المللی ؛ و از لحاظ جغرافیای مخروطه افکنه بودن آن منطقه ای استراتژیکی محسوب می شود .. با رشد جمعیت و قابلیت های آن قرار است که دهستان باسفر به بخش ارتقا پیدا کند و به این منظور دوسال پیش (1390) زمینی توسط مردم خریداری شد ولی به علت کم کاری مسولین باسفر هنوز این امر تحقق پیدا نکرده است. جمعیت این دهستان طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن ایران در سال 1385 جمعیت آن بالغ بر 4000 جمعیت بود که طی این چند سال به تعداد آن بسیار افزوده شده است.

  • اقتصاد: اقتصاد در دهستان باسفر بر دامداری و کشاورزی و به صورت جزئی صنایع دستی متمرکز است و مهمترین درآمد مردم از این طریق حاصل می شود ..
  • دغدغه اقتصاد: دهستان باسفر یکی از جوانترین جمعیت منطقه رشتخوار را در خود جای داده است و همواره اشتغال مهمترین دغدغه ای این نیروی جوان است که متأسفانه به خاطر عدم حمایت مسولان چه در بخش کشاورزی و دامداری و چه در دیگر طرح های اقتصادی این نیروهای جوان به کارهای کاذب روی آورده و از مهمترین قابلیت ها و پتانسل دهستان باسفر محروم هستند. در سال اخیر به علت کم شدن آب چاهای کشاورزی مردم با بودجه خود مجبور به عوض کردن محصولات سنتی شده و کشت های زود بازده ( صیفی جات )را در برنامه های خود قرار داده اند. جوانان باسفر در مورد اشتغال بیشترین گلایه را از جهاد کشاورزی و اداره ترویج دارند زیرا معتقدند که وجود این نهادها در این منطقه تشریفاتی است و هیچ حمایتی از آنها نمی‌شود.

باسفر
اطلاعات کلی
کشور  ایران
استان خراسان رضوی
شهرستان رشتخوار
بخش بخش مرکزی
دهستان آستانه
مردم
جمعیت ۳٬۵۵۳ نفر
اطلاعات روستایی
پیش‌شمارهٔ تلفن 051-5632
منبع خبر:ویکی پدیا
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۴ ، ۱۹:۲۸
همشهری سلام

به گزارش ایثار واحد خراسان رضوی، یادواره شهدای روستای باسفر از توابع رشتخوار با همکاری و مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه مقاومت بسیج و با حضور رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه رشتخوار، بخشدار و تعدادی از مسئولین دستگاه‌های اجرائی این شهرستان و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر در حسینیه این روستا برگزار شد .

 سرهنگ خسروی از یادگاران دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه بزرگترین جهاد، جهاد با نفس  است،  از شهدا و والدین این عزیزان به عنوان ، خط مقدم جهاد با نفس یاد کرد و افزود: اگر خانواده شهدا و ایثارگران نبودند هرگز دفاع مقدس چنین عظمت و شکوهی نداشت.
وی با توجه به راه انداختن جنگ ضد اخلاقی از سوی دشمنان اسلام ، همه مسلمانان را موظف به جهاد و مبارزه با نفس دانست و بر دشمن شناسی که مقدم بر این وظیفه مهم است تاکید فراوان کرد.
گفتنی است این مراسم با تقدیر و تجلیل از خانواده‌های شهیدان والامقام این روستا به پایان رسید. منبع خبر: سایت ایثار

همچنین در راستای قدردانی از خانواده‌ شهدا و در قالب طرح سپاس فرماندار، معاون و بخشدار مرکزی شهرستان به همراه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رشتخوار با حضور در بیت مادر مکرمه شهید والامقام علیرضا رمضانی، دقایقی را با این مادر شهید دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که اعضاء شورا و دهیار روستای باسفر شهرستان رشتخوار نیز حضور داشتند، فرماندار رشتخوار با بیان این مطلب که خانواده‌های معزز شاهد همچون گذشته در انجام امور معنوی پیشقدم بوده و هستند، از مادر معزز شهید رمضانی که با اهدای زمین مسکونی خود در بازگشایی معابر روستای باسفر همکاری و شرکت داشت، صمیمانه تقدیر و تشکر نمود. 
لازم به ذکر است بنا به دستور فرماندار و پیشنهاد دهیار و اعضای شورای روستای باسفر به پاسداشت این امر خداپسندانه، یکی از خیابان‌های این روستا به نام شهید رمضانی نام گذاری شد.

در ادامه مطلب می توانید عکس های بیشتری از این یادواره مشاهده نمایید

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۴ ، ۱۸:۳۵
همشهری سلام